Jobb

Min vardag kretsar kring graviditeten och jobb just nu. Jag jobbar så mycket jag får och när jag är ledig orkar jag inte så mycket mer än att fantisera om bebisen i magen som har blivit så mycket livligare nu.
 
I fredags var jag in till förlossningen för att utesluta att någonting var fel. Jag hade haft sammandragningar en hel dag och inte känt några rörelser. Allt såg bra ut. Jag fick göra ett ultraljud för att kolla att bebisen mådde bra vilket den gjorde. Jag gjorde också ett vaginalt ultraljud för att kolla om livmodertappen hade påverkats av sammandragningarna men det hade den som tur inte gjort. Sen fick jag ta ett urinprov som visade att jag hade lite vätskebrist så sammandragningarna berodde troligtvis på det.
 
Nu kan jag iallafall vara lugn. Bebisen är vaken mest hela tiden tycker jag. Det går inte beskriva hur mysigt det är med alla sparkar man får. Igår kände jag när bebisen rös till. Det kändes jätte konstigt men roligt. Det vibrerade i magen.
 
Nu ska jag ta mig något att äta sen sticker jag till jobbet och efter det kanske jag åker till en kompis jag inte träffat på super länge!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0