Besviken

Idag var vi som sagt på en så kallad överburenhetskontroll. Jag förväntade mig att de skulle göra massa undersökningar och att jag åtminstonde skulle få en hinnsvepning som kan sätta igång förlossningen om man har tur. Men det enda dom gjorde var ett snabbt ultraljud där dom kollade att bebisen hade tillräckligt med fostervatten. 
 
Jag ska såklart vara glad att bebisen inte har brist på fostervatten och att h*n mår bra. Ärtis är beräknad att väga ca 4000 gram nu så jag är inte rädd att föda en bjässe längre. 4000 gram är rätt lagom tycker jag, mysigt med en liten knubbis.
 
Nu är det bara att vänta och se om bebisen kommer av sig själv annars ska vi tillbaka till förlossningen på onsdag på mer kontroller, då skulle de kolla lite mer som ctg-kurva och gyn undersökning. Om allting ser bra ut då sätter dom igång mig senast nästa Fredag. Hoppas verkligen att jag inte behöver vänta en hel vecka till!
 
Ikväll blir det bara en massa mys med älsklingen framför Idol. Ni får ha en bra helg!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0